Što motivira osnovnoškolske zlostavljače?

Bullying ili zlostavljanje djece od strane njihovih vršnjaka u školi, prisutno je u učionicama širom svijeta. Procjenjuje se da je otprilike 15 % školske djece izloženo ovoj vrsti nasilja. Djeca koja su žrtve bullyinga najčešće pate od depresije, tjeskobe, usamljenosti i drugih negativnih posljedica.
Zbog čega se nasilnici ponašaju tako kako se ponašaju? Prema velikom istraživanju koje je provedeno u Nizozemskoj, većina školskih nasilnika motivirana je željom za stjecanjem statusa te društvenim prihvaćanjem od strane drugih učenika. Sveučilište Groningen u Nizozemskoj provelo je dugotrajno istraživanje čiji će rezultati biti objavljeni u časopisu Child Developmet u izdanju za mart/april 2010.
Istraživanje je provedeno nad skoro 500 osnovnoškolske djece u dobi od 9 do 12 godina. Rezultati istraživanja pokazali su da mali nasilnici nastoje steći status na način da pokažu da su dominantni u odnosu na svoje žrtve. Zanimljivo je da nasilnici paze da se pritom ne dovedu u nepovoljnu društvenu poziciju koja bi ih izbacila iz grupe djece kojoj se pokušavaju nametnuti. Iz tog razloga za žrtve biraju slabiju djecu koja nisu popularna među razrednim kolegama.
To pokazuje da je i nasilnicima bitno društveno prihvaćanje te da oni čine sve kako ga ne bi izgubili. Spol djece također igra ulogu. Istraživanje pokazuje da je nasilnicima te dobi bitno samo prihvaćanje učenika istoga spola. Dakle kada dječaci zlostavljaju druge dječake, nije bitno što o tome misle djevojčice u razredu. Isto vrijedi i za djevojčice. Kada dječaci zlostavljaju djevojčicu, vodit će se samo mišljenjem koje drugi dječaci imaju o toj djevojčici dok će mišljenje djevojčica o žrtvi zanemariti. Isto vrijedi kada djevojčice zlostavljaju dječake.
“Kako bi se razumjela složena narav društvenog prihvaćanja i odbijanja, nužno je obratiti pozornost na spol zlostavljača, spol žrtve i spol učenika koji prihvaćaju i odbacuju nasilnike ili žrtve”, izjavio je Rene Veenstra, profesor sociologije sa sveučilišta u Groningenu, koji je vodio istraživanje.

Izvor: University of Groningen, Netherlands

Komentariši

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.