Mama, kupi mi… sve!

Stihove pjesme „Tata, kupi mi auto, bicikl i romobil…“, koju su još prije tačno pet decenija pjevali tada mala Zdenka Vučković i Ivo Robić i danas zna svako. Ovaj tata iz pjesme je možda poseban, ali, u suštini, do toga vremena i bilo je vjerovatnije čuti „Tata kupi mi…“, nego „Mama, kupi mi…“. Zašto su tate kupovale i nije teško odgonetnuti – živjeli smo u kulturama sa obrascima porodičnih odnosa u kojima je pater familias, otac kao glava kuće, držao kućne finansije, pa su se djeca njemu obraćala za kupiti ovo ili ono. Tata je kupovao i nemojte misliti da je slučajno što riječ kupac u jezicima sa ovih prostora nema ženski rod.
Radost na ulazu, nervoza na kasi
Kako su samo često mame bile nesretne! Prvo što nisu mogle svojoj djeci priuštiti sve što su smatrale da im treba, jer otac nije dijelio njeno mišljenje. Drugo, što bi, i kada bi se kupilo nešto za djecu, sve zasluge odnosio otac, i djeca su njemu upućivala svoje osmijehe, radost, zahvalnost, pa naizgled i ljubav. Naravno, ljubav se ne može kupiti i to su bile samo iluzije. Ali, rijetko zadovoljstvo kupovanja sa djecom u tim vremenima, kada bi im kupile ovu ili onu sitnicu, slatkiš ili igračku, mnoge žene nikada nisu zaboravile.Danas su stvari potpuno drugačije. Tinejdžeri su skoro potpuno samostalni u kupovanju svega što im treba (a počesto i ne treba, na užas roditelja), njima ne trebaju ni tata ni mama. I mlađa djeca žele birati, kupovati, sama ili u društvu odraslih, a najsretniji su kada je kupovina zapravo porodični izlazak. Maleni nipošto ne žele propustiti odlazak u velike trgovinske centre: ti su centri sve više nalik zabavnim parkovima, a sami prolazak kroz ogromni prodajni prostor za djecu je postao bajkovit. Skoro sve žene vole kupovati. Ali, da li danas žene vide kupovinu s djecom na isti način kao onda kada su to bile rijetke prilike? Izgleda da ne vide, jer im se po glavi roji hiljadu i jedno pitanje, mnoge brige oko toga šta kupiti i koliko potrošiti, pa kada se tome doda jedno nestašno dijete ili čak dvoje njih, njeno raspoloženje se začas preobrazi. Od radosti na ulazu, do nervoze na kasi, prođe sat ili dva.

Komentariši

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.