Savjeti za roditelje djece predškolskog uzrasta
Aktivnosti koje razvijaju i stimulišu
Ne treba sputavati mališane ili tražiti od njih da se ponašaju kao odrasli nego im pomoći da svoju energiju potroše korisno
Mališani predškolskog uzrasta naprosto kipte od energije. Ne treba ih sputavati i tražiti od njih da se ponašaju kao odrasli, ali njihove aktivnosti svakako treba usmjeriti i pomoći im da energiju potroše korisno. Prema preporukama Nacionalnog
udruženja za podučavanje male djece iz SAD-a, roditeljima se preporučuje organiziranje razvojno-stimulativnih aktivnosti.
Za trogodišnjake
Igranje, nasamo i s prijateljima;
Istraživanje, u kući i vani, s aktivnim trčanjem, skakanjem, lovljenjem, vožnjom tricikla ili hvatanjem lopte, te manualne aktivnosti s konstrukcijskim kompletima, likovnim materijalom, puzlama itd;
Pokusi s kockama, pijeskom, vodom, mjehurićima, sjemenjem i drugim predmetima u okruženju;
Jezičke i muzičke vještine putem razgovora, priča, pjesama, rima i instrumenata;
Za četverogodišnjake
Izlasci u zoološke vrtove, na lutkarske predstave i slično;
Edukativni uglovi u predškolskim učionicama gdje dijete može birati između puzla, knjiga, predmatematičkih igara, igara za upoznavanje sa naukom, blokova za konstruiranje, muzičkih snimaka, crtanja, maskiranja i dramskih igara;
Rješavanje jednostavnih problemskih zadataka u područjima poput matematike, prirodnih nauka, društvenih predmeta i zdravlja – upotreba alata, drveta, vode, mjernih instrumenata, gline, kocki, kuhanje namirnica itd.;
Veći razvoj jezičkih, muzičkih i likovnih vještina putem slušanja i gledanja priča i pjesmica, igranjem uloga, crtanjem, preslikavanjem slovapjevanjem i sviranjem instrumenata;
Za petogodišnjake
Vrijeme za igru, sagorijevanje energije i vježbanje motoričkih vještina;
Sistematsko učenje određenih tema, predmeta ili prirodnih pojava: to što je zanimljivo djeci u pojedinim regijama, recimo more za obalne gradove, ili šumu u vrtićima u unutrašnjosti itd.;
Rad na čitanju, pisanju, matematici, prirodnim naukama, društvenim predmetima, umjetnosti i muzičkim aktivnostima u vezi s odabranom temom, putem vođene igre;