Odgovori na slijedeća pitanja mogu odrediti aktivnosti pripreme djeteta za školu, te u skladu s tim i vaše djelovanje.Kako se dijete ponaša u grupi? Da li ulazi u konflikte sa vršnjacima češće od druge djece? Zna li sarađivati? Kontrolira li svoje ponašanje? Ovo su samo neka od pitanja čiji odgovori mogu odrediti redoslijed događaja tokom pripreme djeteta za školu. Naravno, u skladu s tim, i vaše djelovanje.
Šta uopće znamo o djetetu
Ukoliko dijete reaguje agresivno, ne zna sačekati svoj red, nestrpljivo je, ima slab i nedovoljno razvijen riječnik, te nije u stanju opisati svoja i tuđa osjećanja, sasvim je izvjesno da nije spremno za školu. To možete promijeniti vježbanjem kontrole njegovog ponašanja, odnosno pomoći mu da obogati riječnik, tako što ćete opisivati različitim riječima različite osjećaje i pojave. Također, važno je organizirati zajedničke igre i druženje u okviru porodice. Ne smijete zaboraviti ni ostale sktivnosti poput šetnje, razgovora… Postavljajte mu pitanja. Nekada je dovoljno samo pola sata razgovora i za kratko vrijeme uspijeh je zagarantiran. Naravno, 21. je stoljeće i kontakti sa informacionim tehnologijama neizbježni su. Ipak, pripazite na vrijeme koje dijete provodi družeći se sa svojim prijateljima iz virtuelnog svijeta. Neka se prije spavanja bavi što laganijim aktivnostima. Poželjno je pred spavanje s djetetnom kratko rezimirati šta je svako do ukućana uradio tog dana. Čitajte mu. Sve će to pomoći u razvoju njegovog govora, načinu i moći izražavanja. Predškolski uzrast je krajnje vrijeme da dijete stekne osjećaj empatije, upozna ga i počne ga primjenjivati. Bajke su za to najbolji način. Mala je vjerovatnoća da, nakon što mu pročitate priču o Ivici i Marici, vaše dijete neće početi gledati svijet drugim očima. Naučite ga da život promatra očima druge djece, kako bi na neki način saznalo šta jeste, a šta nije dobro. Tako će najbolje naučiti kako se najbolje ponašati, ali i kako sve to kasnije opisati.