Kazne, Pohvale, Nagrade

O kaznama, pohvalama i nagradama kao buduća teta čuvalica morate još puno toga naučiti kao i o svemu ostalome. Ono što smo do sada zaključili je da dijete nikad nije zločesto već njegovi postupci (dobri ili loši) mogu biti samo smjernica u roditeljevom ili odgajateljevom pokušaju odgoja.
U pokušaju što boljeg razumijevanja dječjeg govora potrebno je puno strpljenja i pažnje. Dijete zahtijeva određenu pozornost, potrebno ga je vidjeti i čuti, promatrati i proučavati.
Postoji puno vrsta kazni ( batine, prijetnje, vikanje, zabrane, tjeranje u kut…). Kazne su izraz nemoći i neznanja odgojitelja koji u određenoj situaciji kada dijete radi nešto što mu je zabranjeno jedino što zna je kazniti dijete na bilo koji način. To je također jedan od načina zastrašivanja djeteta kako bi mu se pokazalo što smije, a što ne smije raditi. Svaki odgojitelj bi trebao biti svjestan da dijete tek upoznaje svijet i okolinu oko sebe te nije upoznato s pravilima koja su ljudi odredili niti ih shvaća jer su mu objašnjena na krivi način ili su prezahtjevna za njegov uzrast.
Postoji puno metoda kojim se djetetu može objasniti ozbiljnost zabrane nečega, a jedna od njih sigurno nije kazna za koju smatramo da nije dugotrajno učinkovita nego u djetetu budi agresiju i protest. Ako dijete čini nešto što mu je zabranjeno, prije svega moramo se pitati da li postoji neki dobar razlog za njegovo ponašanje, što nam želi reći, da li je sve to samo njegova igra, a potom mu objasniti ozbiljnost onoga što smo zabranili ako treba i više puta.
Razgovorom se može puno toga postići naravno kod djece koja su se već razvila do tog stadija da nas mogu razumjeti. Dovoljna kazna za dijete je kritika koja jednako vrijedi kao i pohvala. Bitno je pokazati mu da nismo zadovoljni onime što je učinilo i objasniti zašto, te time postići kompromis i uspostaviti dobar odnos s djetetom ili ga još više učvrstiti.
Pohvale i nagrade imaju jednak pozitivan učinak. Svako dijete voli biti pohvaljeno i nagrađeno. Naime, razlika je u motivaciji. Ako djetetu zadamo neki zadatak za koji, ukoliko ga dobro izvrši, će biti nagrađeno, motivacija je veća nego ako na kraju dobije samo pohvalu.
Odgojitelj mora znati kada je vrijeme za pohvalu, a kada za nagradu. Dijete se nipošto ne smije podmićivati nagradama kao materijalnim sredstvima koja služe za manipulaciju, već mora biti svjesno svojih obaveza te za njihovo ispunjenje biti pohvaljeno, a ne stalno nagrađivano.
Humas

Komentariši

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.