Privatni dopunski časovi – potreba ili hir?

Postalo je već uobičajeno da roditelji tokom osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja svojoj djeci plaćaju privatne dopunske časove bar iz jednog predmeta. Po nekim nezvaničnim podacima, više od polovine učenika pohađa dopunske časove.
Đacima je najčešće potrebna pomoć iz matematike, fizike, hemije, latinskog, ali i iz biologije, stranog ili maternjeg jezika, istorije… Roditelji tvrde da su primorani da svojoj djeci obezbjede ovu vrstu pomoći jer je školsko gradivo preobimno i teško, a nastavnici loši.
Dopunski časovi su se toliko “udomaćili” kod naših đaka da se s pravom može govoriti o paralelnom obrazovnom sistemu, koji služi da nadomesti propuste redovnog školovanja.
“Pojedine nastavnike ne interesuje da li su djeca zaista shvatila gradivo. Zatrpavaju ih obavezama koje oni sami ne mogu da savladaju i jednostavno nas natjeraju da pomoć potražimo van škole i platimo privatne časove”
Najstrašnije je, kažu roditelji, što isti ti nastavnici koji se ne trude dovoljno da njihovi đaci savladaju obavezno školsko gradivo drže privatne časove djeci iz nekih drugih škola i tako zarađuju novac. Nastavnici svoj dodatni angažman pravdaju niskim primanjima u prosvjeti, a slabo učeničko znanje neodgovarajućim programima.

www.superbeba.com

Komentariši

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.