Psihološka zrelost za školu

Polazak u prvi razred osnovne škole velik je događaj za cijelu porodicu: na prvom mjestu za
budučeg učenika, ali i njegove roditelje.
Na neki je način to je prvi veliki korak na putu ka zrelosti, onaj u
kojem se potvrđuje sav trud, ali i pažnja i ljubav koji su do tog trenutka
uloženi u odgoj djeteta.
Dijete se mora prilagoditi novim pravilima ponašanja; sjediti na jednom mjestu
duže vrijeme, pratiti aktivnost do kraja, doći na početak nastave, a njegova
sposobnost učenja i izvršavanja zadataka stalno se procjenjuju. Također, to je
prva provjera djetetovih socijalnih, emocionalnih, intelektualnih i drugih
sposobnosti.

Psihološka zrelost za školu je upravo želja za učenjem. Kod nekih mališana ona se ispoljava kroz želju da dobiju stvari
koje su dio školskog života. Šestogodišnjake uživaju pri odabiru torbe, knjiga, gomila šarenog pribora… Ako djete koje se
sprema za školu odvedete u veliku knjižaru, priredićete mu ogromno zadovoljstvo. Istina, kasnije će takvo djete shvatiti da
se od školarca očekuje “samo” da ide u školu,  igra se na odmoru, uči i rješava zadaću, i to ga neće oduševiti, a nažalost, čest
je slučaj da se to razočaranje odrazi na ocjene. Drugu djecu prema školi privlači mogućnost da saznaju nešto novo. Često se
dešava da im je na pojedinačnim časovima dosadno zato što su, na primer, vježbe pisanja jednolične, teške i podrazumevaju
mehaničko ponavljanje. Takva djeca se brzo razočaraju i izgube početni interes za učenje. Kako unaprijed da saznate da li je
vaše djete zrelo za školu? Psiholozi predlažu nekoliko jednostavnih igrica-testova pomoću kojih možete to da procjenite.
Kupite nekoliko novih igračaka. Pozovite djete da ih pogleda na trenutak (ne duže od minut). Zatim započnite da mu čitate
neku bajku, pa prekinite čitanje na najuzbudljivijem mjestu. Sada upitajte djete šta bi radije radio u tom trenutku: odslušalo
bajku do kraja ili se igralo sa novim igračkama? Djete koje je psihički zrelo da zauzme mjesto u školskoj klupi, poželjeće da
čuje šta se desilo sa junacima bajke, a mališan koji nije još uvijek spreman da uči, izabraće igru.Svako djete ima svoj individualni
tempo odnosno djeca istog uzrasta nemaju isti mentalni razvoj.

Komentariši

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.